2
0

Az Andrew Hulme rendezésében készült Hó az édenkertben versenyfilmként szerepelt a 2014-es cannes-i filmfesztivál Un Certain Regard szekciójában, és inkább neveznénk egy kis krimivel ötvözött lélektani drámának, mintsem thrillernek.

A történet főszereplője Dave, akitől nem áll távol a drogok és az erőszak világa, ami egyébként is elkerülhetetlennek bizonyul, ha egy dealer nagybáty és a halott apa legjobb barátja sakkban tartanak. Nem elég, hogy a srác válaszút elé kerül, még jön egy csomó megpróbáltatás, és hősünk elindul a személyiségfejlődés útján, ahogy ez a filmekben általában lenni szokott.

Fotó: filmtrailer.hu

A bűnügyi szállal szembeállítva a történet másik fő vonala a vallás, történetesen az iszlám, melyet a Hó az édenkertben a lélektani oldaláról igyekszik megközelíteni. A főszereplő legjobb haverja egy muszlim srác, Tariq, aki bevezeti Dave-et a spiritualitásba, először kevesebb, később már több sikerrel.

Fotó: filmtrailer.hu

Bár a tizennyolc-pluszos film erőssége nem a storyline-ban rejlik, az atmoszféra, a képek és a – sokszor nehezen követhető – vágások egy súlyos érzelmi töltettel bíró történetet eredményeztek. Az már a trailerből is látszik, hogy nem egy mainstream, pattogatott kukoricát rágcsálós vasárnap délutáni mozit kell elképzelni. A Hó az édenkertben sok mindent szeretne elmesélni egyszerre, és ezeket nem mindig sikerült egyértelmű módon jelenetekre bontani, de nemcsak emiatt igényel némi gondolkodást. Sok hollywood-i filmet láthattunk, amik – hasonlóképp – töménytelen mennyiségű speeddel és vérfoltokkal fokozzák a zsigerekre gyakorolt hatást, de az kétségtelen, hogy ezt a darabot rendesen meg kell emészteni.

SHARE